2013-05-01

Crudités med yoghurt dipsås :: Crudités con yogurt

För några veckor sedan anordnade vi en liten fest hemma med några vänner. Jag gjorde några nya snacks och, över mina förväntningar, crudités var de bästa! Så här ska jag laga det för dig och, jaha, för min pojkvän att han inte kunde äta en bit och han hävdade det i flera dagar nu! ;)

Ingredienser

1 grekisk yoghurt

persilja
svartpeppar
salt
olivolja
majonnäs
röd paprika
gurka
morot

Elaboration

Töm yoghurt direkt i en skål. Tillsätt persilja och svartpeppar. Blanda det lite och tillsätt salt. De kvantiteterna av persilja, svartpeppar och salt är lätta att ändras beroende på dina egna preferenser.

Nu tillsätt olivolja och blanda igen. Vid denna punkten kommer du att se vilken typ av konsistens du har. Det beror främst på yoghurt du väljer: hur mycket fett det har fått. Så här är tricket: normalt är det inte tillräckligt tät för att doppa grönsakerna så att göra den tätare tillsätt majonnäs och blanda det i 2 minuter med en vanlig sked. Ställ skålen i kylskåpet på en gång.
Låt yoghurt sås där till du väljer att äta den.

När du känner för att ha crudités är dags att skära grönsaker! Skala
gurkan och skär i strimlor av 10 cm långa per 1 cm bred.  
Gör samma övning för röd paprikan och moroten.
Nästan klart! Ta några minuter för att visa crudités fint i din tabell. Å ena sidan, satte jag grönsakerna i en stor kristall behållare så att du kan se vad du ska ta tag i, och å andra sidan satte jag yoghurt sås i en skål så att alla kan doppa i.

Och ... voilá! Njut youselves Spanska Kitchenetters
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...