2013-06-17

Pa i Trago

När går jag på stan för att göra mina ärenden och jag klarar av de mest eftertraktade, turist och berömda (¿?) stället i Barcelona, ​​jag kan inte undvika från att fokusera på turisterna och när de äter. De flesta av dem hamnar i ett fattigt, "guiri" restaurang i Las Ramblas. De tror att restauranger som ligger där borde vara bra. FEL. Om du letar efter en kall öl du är på rätt plats eftersom du är på en fantastisk omgivande och fina utsikter (även om din öl kommer att kosta 4 € eller mer). Men om du vill njuta av en typisk katalansk / spansk mat, måste jag säga att du inte bara slösar bort dina pengar utan också din tid.

Jag har ätit på dessa ställen (på grund av mina "guiri" vänner ;) men om du frågar mig var att äta riktig katalansk mat du kan inte missa restaurangen Pa i Trago (katalanska namn som betyder bröd och dryck)


Fotos de Pa i Trago, Barcelona
 Biledn Pa i Trago från TripAdvisor
När du går först i du inser att det inte är en lyxig restaurang inte ens modern. Den har fått ett enkel inredning och du kommer inte att sitta i en mycket bekväm stol med ett stort bord.
Menyn är inte för lång, men du kan välja från tapas till förrätt och huvudrätter. De servera bra delar så bli inte för modig med maten (sagt av någon som mig som äter en hel del).
Vi var 2 stycken och beställde: 2 tapas, 1 förrätt och 2 huvudrätter.
Tapas: vi tog Olot potatis (jag glömde att ta en bild av dem) och sniglar med en lök, bacon och tomatsås. Vi delade också en Esqueixada. Detta är en saltad torsk sallad som består av avsaltat och riven torkad och saltad torsk blandad med grönsaker, som tomater, lök och ibland paprika. 
Då, som huvudrätt, tog jag en "botifarra amb mongetes". Det är en klassisk katalansk maträtt av korv med vita bönor.
 
För att hjälpa maten att gå ner, vi delade en sangria! Åh, det var härlig! Plus var det soligt ute så sangria var mycket uppfriskande (även om jag antar att det var alldeles för mycket för bara 2 px!).

Jag måste erkänna att efter det festmåltid hade vi inte plats nog för någon dessert men, för att vara ärlig, de har inte de bästa desserter menyn (obs: de är inte ens hemlagad!). Men det var bara tillräckligt.

Allt kostar 25 € per person som var billig för den mycket god mat vi hade! Åh, och om du går där, försök att beställa ett bord i entrén. De har 3 bord i entrén som är separerade från de stora matsalerna innanför. I entrén är du nära till baren och köket så du ser vad som verkligen händer i restaurangen. Det bästa är att du kan ha ett samtal med ägaren och några trevliga dagliga diners :)


Du kan se ägaren på bilderna jag tog honom. Han berättade även några skämt!

*Bilden av mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...