2013-12-08

Matlagning och köket önskelista :: Mi lista de los deseos para la cocina


Som jag nämnt någon gång sedan , jag är inte alltför fan av matlagning maskiner, men jag gillar verkligen prylar som hjälper dig ut , som har snygg design och, sammanfattningsvis, som gör matlagningen roligare antingen för att lägga till en nypa färg i ditt kök eller intressant material i din tabell

Och internet (min älskade världen) är värd för massor av fantastiska designers och hantverkare som gör fantastiska saker redo att glädja ödmjuka ögon som mina.



Mini DIY Farmers ' Cheese Kit från Urban Cheesecraft att göra din egen ost (! ) Är det inte häftigt?

"Bättre tillsammans" mugg från Mr Wonderful. Jag bara älskar dem: helt enkelt elegant och rolig design. Vi har köpt dem helt några gånger som present och våra vänner bara älskade dem också . Men jag har inte dem hemma!

Sangria är en av våra sommardrinkar här . Du kan göra det antingen med rött vin eller cava ! ( recept här ;) men det skulle vara jätte intressant att använda denna Spiced Sangria Kit av The Spanish Tin för att lägga till något nytt till vår populära drycken.


Annas Pepparkakor de populära kryddat svenska kakor. Jag kan äta hela kannan på en gång ( min mamma också ! )
 


Svensk sill var lika främmande för mig som talar kinesiska (förresten, ett språk som jag kan inte ett ord). Men första gången jag hade det var fantastiskt . Nu , varje gång jag går till Sverige min familj där köpa en liten burk bara för mig . Sill i senap är bäst.

Den bästa chorizo ​​någonsin från Salamanca av Javier Vicente ( jag tror du kan köpa på nätet).


Dessa två Julen handdukar från Hemtex, min favorit textil butik i Sverige ( hjärta & God Jul handdukar).

En brödpåse från La tienda de la vuelta de la Esquina att placera i mitt matbord .


Visst har jag så mycket annat att be om, men jag behöver inte vara för självisk ;)

Notera : Detta inlägg är inte sponsrad så allt jag skriver om det har fritt valt . Jag tycker bara alla objekt ovan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...