2013-10-17

Skönhet i köket :: Belleza en la cocina

När du har en skir ansikte huden som min, kan du inte använda alla skönhetsprodukter du skulle älska att. Du kan alltid gå genom naturliga hud produkter men när du kör mot dina rynkor, jag känner inte att de fungerar så bra som någon annan från apoteket .

Men du kan kombinera dessa naturliga och dessa från apotek. Och några av dessa fantastiska naturliga behandlingar är i ditt kök! Javisst.

Jag älskar att läsa alla slags bloggar. Några av er har fantastiska bloggar och jag har gjort prova-och-se med vissa saker speciellt med alla dessa naturliga tips ni rekommenderar.

Den mest fantastiska fynd har varit hur många ingredienser i ditt kök fungerar bra i huden.

Här är min favorit hud skrubbning som kommer direkt från mitt kök!


Ingredienser
  • 2 tsk havrekli
  • 1 tsk mandelolja

 


Elaboration

Lätt som blandar båda ingredienserna. Resultatet är en pasta som du lätt kan manipulera. 


Ta en liten bit, dela degen mellan händerna och applicera den på ansiktet i cirkulära rörelser. Skrubba i 2-5 minuter och du är klar.

Sedan tvättar du ansiktet och du kommer att känna hur mjuk ditt ansikte är!

Du kan använda den även för din kropp, men se till att laga mer kvantitet av det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...