2013-11-16

Baconlindade dadlar :: Dátiles con bacon


När vintern närmas vi slutar inte att ha vår " aperitivo " före lunch om vi stannar hemma. Öl ersätts med vin och oliver och hjärtmusslor med något varmt och mindre ljus. Och här jag ger dig min FAVORIT tapa / mellanmål i hela världen!

Det kan vara en mycket populär tapa och många av er kanske laga det för länge sedan, men det var min mamma som jag såg laga den för första gången.

Ingredienser (14 st)

  • 7 skivor bacon 
  • 14 dadlar
  • 14 trä pinnar
  • 2 msk olivolja

Elaboration

Ta bacon. Vi köper alltid naturlig bacon (kallas i Spanien "panceta"), men du kan alltid använda vanligt rökt bacon som du kan hitta på någon stormarknad. Jag har mätt att du gör 2 dadlar lindade med 1 skiva bacon. Men beroende på längden av bacon, kan du göra en mer eller mindre. Så innan, ta en skiva, ta en dadel och se hur många rulle du kan göra.

Nu, fastna bacon med dadeln med en trä pinne. Se till att du lämnar en liten bit av bacon efter varje varv så det kommer att hålla bättre.

Värm olivolja til medium temperaturen och stek baconlindade dadlar. Och här är den största skillnaden. Jag vet människor som laga först dadlar och sedan packa dem alla med bacon och stek allt tillsammans. Det är för mycket för mig inte bara för att det är re-steka allt två gånger, men också för att det är för fet! Jag vill känna att jag äta nyttigare haha!!

 
När bacon är brynt ta bort från värmen och lägg dem på en pappershandduk för att bli av med överskottet av olivolja.

Och det är det! Super läckra krispiga baconlindade dadlar är redo för att serveras :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...