2014-04-06

Fantasi på din tallrik :: Fantasía en tu plato

Känner du yttrandet "en bild säger mer än tusen ord"? Så det fungerar även för måltider .

Hur många gånger har vi varit i en restaurang och sa "åh , jag vill samma som denna person har". Och du visste inte ens vad det var! Det beror på att vi äter med ögonen först och sedan genom vårt minne: vad vi gillar och vad vi gillar inte.


Tänk på att om dessa situationer upprepas med oss (vuxna människor), tänk med barn! De vet inte vad sallad är och dess fördelar. De gillar bara eller ogillar det . Men om du drar en palm med sallad, skulle inte de gillar det oavsett vad som är gjord av?


Det är precis vad Samantha Lee gör. Hon är en livsmedels konstnär. Hon började göra matkonst när hon var gravid med sitt andra dotter och ville uppmuntra sin äldsta dotter att äta självständigt.


Hon kommer med någon fantasivärld till tallriken och det spelar ingen roll vilka ingredienser eller mat hon använder.


Jag lovar att om jag har tid och styrk, jag kommer att förbereda mina framtida barn måltider som Samantha Lee gör .

 
Pictures by Samantha Lee 

Säg mig, skulle du inte älska att hedras av dessa rätter ?Typsnitt Lee Samantha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...