2014-06-29

Typiska spanska churros :: Churros típicos españoles


HERREGUD. Detta var vår reaktion när vi smakade churros.

År sedan, förtjsut bjöd jag mina föräldrar in I min plats eftersom jag var på väg att göra dem churros för första gången. Det hamnade med en explosion av mjöl och kokande vatten och olivolja. Min pappa fick brinna och mitt kök var en kaos med olja överallt (även i taket!). Jag gav mig.

Men tre dagar sedan kom kom över med denna underbara recept. Jag fann att det ser väldigt enkelt ut att göra dem och att ha en video (sorry, jag är inte på humör för att vara en youtuber ännu) hjälper till att kolla svårigheten. Så, här är jag för att dela den med dig!

Jag LOVAR att de smakar riktig spansk churros. Min pojkvän helt älskade dem. Enligt min åsikt är detta en av mina bästa recept någonsin. Det eller jag är verkligen entusiastiska över resultatet!

Ingredienser

  • 250 ml vatten
  • 250 gr mjöl
  • 30 ml olivolja
  • 100 gr socker
  • En pinch av salt
  • 250 ml solrosolja 

Elaboration

I en kastrull, häll på vatten och olivolja och få den att koka.

Ta tag i mjöl och reserv två matskedar. Vi gör detta eftersom, beroende på vilken typ av mjöl som du använder och fuktigheten av tiden, kommer våra churros inte behöver allt mjöl (och det hände den här gången!)
Sätt mjölet tillsammans med salt och genast tillsätt kokande vatten med olivolja. Rör om tills degen börjar att stelna. Det är väldigt snabbt!
Vid churros kan du antingen köpa en churros maskin (vilket inte är mitt syfte) eller använda en bakelse väska. 

Förbered bakelse väska: klippa toppen och lägg munstycket. Att se dem mycket spanska, ta en stjärnformad munstycke (jag valde den stora). För att fylla den i lätt, välj ett högt glas, Lägg bakelse väska i glaset och börja fylla med degen (vaka eftersom det är varmt!).


Nu är det dags att göra churros! Sätta ett bakplåtspapper. Håll fast den bakelse väska, rulla på sig själv så att degen går ner, trycker kontinuerligt och dra churros.

Lägg solros på din panna. Tanken är att ha 2-3 fingrar djupt eftersom vi vill churros att flyta. Hetta upp oljan medelhög temperatur. Försiktigt lägger churros till din panna när oljan är varm. Stek dem i 2 minuter på varje sida och lägg på en pappershandduk för att bli av överflödig olja.

Och som för det sista steget: i en skål tillsätt sockret och dina churros. Blanda dem lite så att sockret fastnar på dem och du fick din TYPISKA SPANSKA CHURROS!

Jag kan inte vänta med att bjuda in min familj och har churros oss alla!

Ha en bra veckan!


Font: En casa contigo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...