2014-07-13

Kulinarisk Canvas :: Lonas culinarias

Vi är alla nöjda med en snygg maträtt i vårt bord. Samma recept med olika presentation har en annan effekt på våra ögon.

Barn kan vara den mest påverkas av detta. Kom ihåg att lägga till några fantasy till deras tallrikar, kan göra äta processen roligare. Framför detta, vuxna varelser är inte lika imponerad som barn är (i grunden eftersom de flesta av oss vet inte den mest kända karaktären på TV!)

Men om jag prata med dig om de olympiska spelen eller en bra Margarita cocktail du vet vad jag talar om, har jag rätt?

Så det är vad Lauren Purnell gör. Hon är en kulinarisk konstnär som har skapat smart konst av mat till henne KULINARISK CANVAS projekt.


Fifa World Cup 2014   Olympic Vegetable Rings.

Chameleon.   Sunflower.

Cinco de Mayo!   Tulips.
Bell peppers, parsley, mint leaves

Papillon.   Sea Turtle.
English version here

Vilken maträtt skulle du välja? De appeling till mig, oavsett om jag gillar sallad eller jag inte ;-)

Följ henne på:

Hemsida: Culinary Canvas 
Twitter: lopurnell
Instagram: lopurnell

Font: http://laughingsquid.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...