2014-07-20

Tonfisk mini-burgare :: Mini-hamburguesas de atún

Jag känner mig verkligen glad och tacksam med detta recept. Inte om receptet själv (även det är en mycket bra!) men om de grönsaker jag använder i. De kommer alla från vår fruktträdgård (också persilja!).

Som du kan se, de har inte en mycket trevlig form - de kan till och med titta lite fasansfulla - men de smakar otroligt bra. Nämn de tomater som växer upp där: deras smak är härlig. Enligt min mening en god fruktträdgård definieras av kvalitet smak av dess tomater och vårt, mina damer och herrar, är den bästa någonsin!

Hur som helst, låt oss gå för receptet!

Ingredienser

  • 240 gr. tonfisk (3 burkar)
  • 50 gr. av morötter
  • 50 gr. av purjolök (du kan använda lök istället)
  • 50 gr. av ströbröd
  • 10 ml. av olivolja
  • 1 ägg
  • Svartpeppar
  • Hackad vitlök
  • persilja

Elaboration

Först av allt skal och hacka morötter och purjolök. Tänk på att alla produkter som kommer direkt från fruktträdgård måste tvättas dem ordentligt. Också, hacka alla grönsaker små som möjligt så att de kommer att laga snabbare. Koka dem och reserv.

Töm tre burkar av tonfisk i ett durkslag för att bli av olja och det kommer att vara redo för att blandas med resten av ingredienserna.

Sätt ihop i en skål tonfisk, morötter, purjolök, hackad persilja och vitlök.


Krydda med svartpeppar och olivolja. Lägg de ströbröd direkt. De kommer att hjälpadegen mer manipulerbar.

Nu, visa upp din förmåga och börja bygga upp burgarer. Ta en sked av degen, lägg den i din hand och krossa. Arbeta bit deg lite för att ge den en fin form och du kommer att ha det.
Gör resten av burgarer och vi kommer att vara redo att steka dem.

Vispa ett ägg, blöt varje burgare i och stek dem. Jag använde olivolja istället för solros en men välja den du föredrar mest!
 
Och det är det! Du är redo att smaka tonfisk burgare. Jag serverade dem med lite krossade potatis.

Njuta av!

Original recept (även om det har ändrats):
Hamburguesas de atún con mahonesa de wasabi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...